ბიოლოგიის წრის სამუშაო პროგრამა
2018-2019 სასწავლო წელი მე-2 სემესტრი
ნატა კიკაბიძე
თემის დასახელება
|
მიზანი
|
დრო
|
რესურსი
|
1. საყრდენ-მამოძრავებელი. ძვლოვანი სისტემა ძვლის აგებულება. ადამიანის
ჩონჩხი, ძვალთა შეხების ტიპები.
2. ორგანიზმის გამრავლება და განვითარება. უჯრედის სასიცოცხლო ციკლი
მიტოზი.
3. უსქესო გამრავლების ფორმები: ნაყოფით, სპორებით, სხეულის ფრაგმენტაციით
, მცენარეთა ვეგეტატიური ორგანოები.
4.სქესობრივი გამრავლების ფორმები : გამეტოგენეზი, მეიოზი.
|
მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს ადამიანის ორგანიზმის ანატომია და ფიზიოლოგიური
თავისებურებები, ილუსტრაციაზე ამოიცნოს ისინი.
ადგენს სქემატური მოდელის და მსჯელობს მიტოზის როლზე.
ადარებს ერთმანეთს სქესობრივი და უსქესო გამრავლების ფორმებს.
ადგენს მეიოზის სქემატურ მოდელს, არჩევს მეიოზის ფაზებს ერთმანეთისგან.
|
15.02
22.02
1.03
15.03
|
მაკეტები, ტაბულები, ვიდეომასალა
ილუსტრაციები, ტაბულები
ვიდეო მასალა
მეიოზის ილუსტრაცია
|
თემის დასახელება
|
მიზანი
|
დრო
|
რესურსი
|
5.განაყოფიერება, ორგანიზმის ინდივიდუალური განვითარება - ინტოგენეზი,
ემბრონური და პოსტემბრიონური.
პირდაპირი და არაპირდაპირი, სრული და არასრული მეტამორფოზი.
6.ყვავილოვან მცენარეთა განაყოფიერება.
7.პართენოგენეზი - ქალწულებრივი გამრავლება, პართონეგენეზის ფორმები.
8. მემკვიდრეობითობის კანონზომიერებები, პირველი თაობის ერთგვარობის
კანონი. დათიშვის კანონი, მონო და დიჰიბრიდული შეჯვარება, ალელურგენთა ურთიერთქმედება.
ამოცანების ამოხსნა
|
აგროვებს ინფორმაციას ორგანიზმების სასიცოცხლო ციკლის, სრული და არასრული
გარდაქცევა თავისებურებებზე.
აღწერს ყვავილოვან მცენარეებში განაყოფიერების პროცესს.
მოსწავლეს შეუძლია ჩამოაყალიბოს მემკვიდრეობითი კანონები.
გენეტიკური ამოცანების გადაჭრისას იყენებს მონაცემთ ანალიზს, სტატისტიკებსა
და ალბათობის თეორიის ელემენტებს.
|
22.03
29.03
5.04
12.04
|
ილუსტრაციები
სახელმძვანელო
სახელძვანელო
ილუსტრაციები
სახელძღვანელო
ილუსტრაციები
სახელმძვანელო
|
თემის
დასახელება
|
მიზანი
|
დრო
|
რესურსი
|
9. სქესის გენეტიკა, სქესთან შეჭიდული ნიშან-თვისებების მემკვიდრეობა
და ამოცანების ამოხსნა
10.გენების ურთიერთქმედება არასრული დომინირება, კომპლემენტარობა, ეპისტოზი,
პოლიმერია, გენთა მრავლობითი მოქმედება.
11.ცვალებადობა კანონზომიერება.
არამემკვიდრული- მოდიფიკაციური ცვავალებადობა.
მემკვიდრული- მუტაციური ( გენური, ქრომოსომური, გენომური ცვალებადობა.
|
ადგენს გენიტიკურ სქემას, სქესთან შეჭიდული ნიშნების მემკვიდრეობაზე
და ადეკვატურად იყენებს შესაბამის სიმბოლოებს მათ ჩასაწერად.
გენეტიკური ამოცანების ამოხსნისას იყენებს მონაცემთა ანალიზს.
მსჯელობს ადამიანის გენეტიკურ სტრუქტურაზე მავნე ფაქტორების ზემოთქმედების
გამოწვეული ცვლილებებზე და ასაბუთებს ჯანსაღი ცხოვრების წესის მნიშვნელობას.
|
19.04
3.05
10.05
|
სახელმძღვანელო
სახელმძვანელო
სახელძვანელო
|
თემის დახელება
|
დრო
|
მიზანი
|
რესურსი
|
12. ევოლოციური თეორია. დარვინის მოძღვრება ბუნებრივ გადარჩევაზე. არსებობისთვის
ბრძოლა და მისი სახეები. ბუნებრივი გადარჩევის ფორმები : მამოძრავებელი და მასტაბილიზებული.
ბუნებრივი გადარჩევის საბოლოო შედეგი : შეგუებულობა და მისი ფორმები.. მიმიარია,
ქცევითი შეგუებულობა, ვიზიოლოგიური შეგუებულობა. შთამომავლობაზე ზრუნვა.
13.ეკოლოგიური ფაქტორები. აბიოტური ფაქტორები : სინათლე, ტემპერატურა,
ტენიანობა (წყალი). ბიოტური ფაქტორები : ცოცხალი ორგანიზმის ერთიერთობის ფორმები
(პარაზიტიზმი) ნეიტრალიზმი, სიმბიოზი, კონკურენცია, მტაცებლობა.
|
17.05
|
მოსწავლეს შეუძლია გამოიყენოს ევოლუციის კონცეფცია ორგანული სამყაროს
მრავალფეროვნების და მასში მიმდინარე ცვლილებების ასახსნელად.
|
სახელმძვანელო
|
თემის დასახელება
|
მიზანი
|
დრო
|
რესურსი
|
ურთიერთდამოკიდებულების ფორმების ერთმანეთისგან გარჩევა: პოზიტიური,
ნეგატიური და ნეიტრალური ურთიერთობები
14. კვების ტიპები: ავტოტროფები და ჰეტეროტროფები:პროდუცენტი, კონსუმენტი
, რედეცენტი
ეკოლოგიური პირამიდები რიცხვთა მძიმე ბიომასისა და ენერგიის პირამიდები
15. კვებითი ჯაჭვები. კვებითი ქსელი
|
ასახელებს მაგალითებს და აღწერს ეკოსისტემაში ორგანიზმების თანაარსებობის
ფორმებს და მსჯელობს მათ შორის განსხვავებაზე
იყენებს მის მონაცემებს , აგებს შესაბამის ენერგიის, ბიომასის და რიცხვთა
პირამიდებს
მონაცემების მიხედვით შეუძლია ააგოს კვებითი ჯაჭვი ,განასხვავოს კვებითი
ჯაჭვი კვებითი ქსელისგან
|
24.05
7.06
|
სახელმძღვანელო კომპიუტერი
|
No comments:
Post a Comment